• Titel
      Turning Point   [2015]
    • Voor
      vaste media (galerie installatie met 3 verschillende frequentiespeakers gerangschikt in surround ruimte)
    • Tijdsduur
      6’30’’
    • Beschrijving
      Voor het werk Turning Point uit 2015 kwam voor de eertse keer de samenwerking van de schilder Pim Piët met de Poolse komponist Jerzy Bielski (1984) tot stand. Eén speaker moest buiten het panel worden gemonteerd en dit werd een nieuwe uitdaging voor Piët, niet alleen in de vormgeving, maar ook om de relatie met het schilderij te versterken. Het ronddraaiende object, gemonteerd op het panel werd het intermediair en lijkt signalen op te vangen. Opnieuw de glijdende schaal van het platte vlak naar de visuele en auditieve ruimte, waarbij grenzen vervagen. Dat is ook precies hoe de inrichting van de expositie tot stand is gekomen. De wand is niet alleen drager van de werken op een nieuwe wijze met elkaar te verbinden. Een beweging van een visueel object via ruimte naar klank/noise. Het is aan de kijker om de muzikaliteit ervan te ondergaan.
      – Ingrid van Santen (from the exhibition booklet)
    • Website
      www.pmptworks.com
    • Credits
      Schilderij: Pim Piët
      Muziek: Jerzy Bielski
    • Uitgevoerd
      Galerie Sophie (Den Haag), Kadmium (Delft), pARTners Gallery (Rotterdam), De Haagse Kunstkring (Den Haag)
    • Titel
      Bibi Ha Bibi   [2017]
    • Voor
      2 dansers/vocalisten
    • Tijdsduur
      45’
    • Beschrijving
      Met strakke playsuits, wegen Aloun Marchal en Henrique Furtado elkaar op, staren elkaar aan, staan midden op het podium en huilen diep vanbinnen: de uitdaging is vastgelegd. Van aangezicht tot aangezicht, dicht bij elkaar, samenzwerend en provocerend tegelijkertijd, maken zij zich klaar. Ze verkennen een breed scala aan geluiden en bewegingen met botsende stijlen, van vechtsporten tot plagend kinderachtige games, van rommelende geluiden tot slaapliedjes, van eenvoudige ademhaling tot beestachtig schreeuwen. Progressieve mechanismen drijven de uitvoerders nog verder in hun oefening. Zij bewegen onsamenhangend en openen hun keel meer en meer. De ‘pas de deux’ glijdt van gecontroleerd geweld naar sensualiteit, die beide verontrustend gebaseerd zijn op luisteren, nabootsen en uitwisseling van bewegingen. Geleidelijk raken stemmen en gezichten, lachend en wreed, verstrikt en verward en wedijveren zij met elkaar. Henrique Furtado en Aloun Marchal zijn klaar, eindelijk...
    • Website
      www.bibihabibi.wordpress.com/
    • Credits
      Concept, makers: Aloun Marchal, Henrique Furtado
      Muziek samenwerking: Jerzy Bielski
      Dramaturgie samenwerking: Céline Cartillier
      Scenografie, kostuums: Camille Rosa, Rozenn Lamand
      Uitvoerders: Aloun Marchal, Henrique Furtado
    • Uitgevoerd
      verschillende podia in: Göthenburg (Zweden), Lissabon (Portugal), Marseille, Toulouse (Frankrijk)
    • Gesteund door
      verschillende instituten in Frankrijk, Zweden en Portugal (meer info: https://bibihabibien.wordpress.com/partners/)
    • Titel
      Straszka Pospolita   [2017]
    • Voor
      2 acteurs en 2 muzikanten (accordeon en basgitaar)
    • Tijdsduur
      55'
    • Beschrijving
      Terwijl de gewone winterjuffer - de populaire libellensoort - te zien is in de buurt van het meer of bij de rivier, worden gemeenschappelijke angsten letterlijk overal gevonden. Soms groter, een andere keer kleiner, loerend in de dag en nacht. Waar komen ze vandaan? Hoe werken ze? Waarom zijn we bang en wat is het doel ervan? Deze en andere vragen worden door Coincidentia Group in hun nieuwste uitvoering opgenomen en nodigen jonge kijkers (vanaf 7 jaar) uit tot een eigenaardig laboratorium van angst en gezamenlijk onderzoek naar de essentie van angst. Het is een gekke reis naar de diepten van het menselijk hoofd, bizarre dromen, goede nachtverhalen en cartoons, gerealiseerd door een collage van fantasieën en theatrale experimenten. In de loop van podiumimprovisaties, gebaseerd op wetenschappelijke teksten, dramatische of authentieke kinderverhalen, recreëren kunstenaars de angstmechanismen door te spelen met conventies en vorm.
    • Website
      www.grupacoincidentia.pl
    • Credits
      Concept, regie: Paweł Chomczyk, Dagmara Sowa
      Muziek: Jerzy Bielski
      Scenografie: Małgorzata Tarasewicz-Wosik
      Dramaturgie samenwerking: Anna Andraka
      Uitvoerders: Paweł Chomczyk, Dagmara Sowa, Robert Jurčo, Bogusław Kasperuk
    • Uitgevoerd
      Solniki 44, Białostocki Teatr Lalek
    • Gesteund door
      Grupa Coincidentia
  • The Improvised History of the World from Tête à Tête #2 on Vimeo.

    • Titel
      The Improvised History of the World   [2014]
    • Voor
      stem, piano, gitaar, altsax, bas, drums, percussie
    • Tijdsduur
      70'
    • Beschrijving
      De show bestaat uit 14 nummers - verbonden door de beslissing van het publiekslid. De keuzes hadden een impact op het verhaal dat verteld werd - met meer dan 30 beschikbare scenario's verbonden door muzikale improvisatie. De muziek voor de uitvoering is ontwikkeld tijdens een reeks internationale workshops in Amsterdam, Kopenhagen, Stockholm en Madrid in januari en februari 2014.
    • Credits
      Muziek: Jerzy Bielski, Gunnar Karel Masson, Antoni Mairata March
      Gemaakt door: Paweł Klica en Jazz Flaherty
    • Uitgevoerd
      Tête à Tête Opera Festival (Londen, Engeland)
    • Gesteund door
      Royal London School of Speech and Drama
    • Titel
      Mother   [2009]
    • Voor
      gemengd ensemble
    • Tijdsduur
      50'
    • Beschrijving
      Toneelstuk van S.I. Witkiewicz
    • Credits
      Tekst: S. I. Witkiewicz
      Regie: Agata Szymańska
      Muziek: Jerzy Bielski (opnemen door: Sz. Fortuna, M. Ellis, J. Burr, S. Ersen, J. Bielski)
    • Uitgevoerd
      Camden People’s Theatre (Londen, Engeland)
    • Titel
      Shield   [2010]
    • Voor
      vaste media (soundtrack van een film)
    • Tijdsduur
      60'
    • Beschrijving
      Documentaire over een niet-gerealiseerd plan voor het opzetten van een antiraketschild door de VS in Polen in de late jaren 2000.
    • Credits
      Concept & film maken: Michał Barylski
      Muziek: Jerzy Bielski
    • Uitgevoerd
      getoond op CNN
    • Titel
      Turning Point   [2015]
    • Voor
      vaste media (galerie installatie met 3 verschillende frequentiespeakers gerangschikt in surround ruimte)
    • Tijdsduur
      6’30’’

    • Beschrijving
      Voor het werk Turning Point uit 2015 kwam voor de eertse keer de samenwerking van de schilder Pim Piët met de Poolse komponist Jerzy Bielski (1984) tot stand. Eén speaker moest buiten het panel worden gemonteerd en dit werd een nieuwe uitdaging voor Piët, niet alleen in de vormgeving, maar ook om de relatie met het schilderij te versterken. Het ronddraaiende object, gemonteerd op het panel werd het intermediair en lijkt signalen op te vangen. Opnieuw de glijdende schaal van het platte vlak naar de visuele en auditieve ruimte, waarbij grenzen vervagen. Dat is ook precies hoe de inrichting van de expositie tot stand is gekomen. De wand is niet alleen drager van de werken op een nieuwe wijze met elkaar te verbinden. Een beweging van een visueel object via ruimte naar klank/noise. Het is aan de kijker om de muzikaliteit ervan te ondergaan.
      – Ingrid van Santen (from the exhibition booklet)
    • Website

      www.pmptworks.com

    • Credits
      Schilderij: Pim Piët
      Muziek: Jerzy Bielski
    • Uitgevoerd
      Galerie Sophie (Den Haag), Kadmium (Delft), pARTners Gallery (Rotterdam), De Haagse Kunstkring (Den Haag)
    • Lees meer
    • Titel
      Bibi Ha Bibi   [2017]
    • Voor
      2 dansers/vocalisten
    • Tijdsduur
      45’

    • Beschrijving
      Met strakke playsuits, wegen Aloun Marchal en Henrique Furtado elkaar op, staren elkaar aan, staan midden op het podium en huilen diep vanbinnen: de uitdaging is vastgelegd. Van aangezicht tot aangezicht, dicht bij elkaar, samenzwerend en provocerend tegelijkertijd, maken zij zich klaar. Ze verkennen een breed scala aan geluiden en bewegingen met botsende stijlen, van vechtsporten tot plagend kinderachtige games, van rommelende geluiden tot slaapliedjes, van eenvoudige ademhaling tot beestachtig schreeuwen. Progressieve mechanismen drijven de uitvoerders nog verder in hun oefening. Zij bewegen onsamenhangend en openen hun keel meer en meer. De ‘pas de deux’ glijdt van gecontroleerd geweld naar sensualiteit, die beide verontrustend gebaseerd zijn op luisteren, nabootsen en uitwisseling van bewegingen. Geleidelijk raken stemmen en gezichten, lachend en wreed, verstrikt en verward en wedijveren zij met elkaar. Henrique Furtado en Aloun Marchal zijn klaar, eindelijk...
    • Website

      www.bibihabibi.wordpress.com/

    • Credits
      Concept, makers: Aloun Marchal, Henrique Furtado
      Muziek samenwerking: Jerzy Bielski
      Dramaturgie samenwerking: Céline Cartillier
      Scenografie, kostuums: Camille Rosa, Rozenn Lamand
      Uitvoerders: Aloun Marchal, Henrique Furtado
    • Uitgevoerd
      verschillende podia in: Göthenburg (Zweden), Lissabon (Portugal), Marseille, Toulouse (Frankrijk)
    • Gesteund door
      verschillende instituten in Frankrijk, Zweden en Portugal (meer info: https://bibihabibien.wordpress.com/partners/)
    • Lees meer
    • Titel
      Straszka Pospolita   [2017]
    • Voor
      2 acteurs en 2 muzikanten (accordeon en basgitaar)
    • Tijdsduur
      55'
    • Beschrijving
      Terwijl de gewone winterjuffer - de populaire libellensoort - te zien is in de buurt van het meer of bij de rivier, worden gemeenschappelijke angsten letterlijk overal gevonden. Soms groter, een andere keer kleiner, loerend in de dag en nacht. Waar komen ze vandaan? Hoe werken ze? Waarom zijn we bang en wat is het doel ervan? Deze en andere vragen worden door Coincidentia Group in hun nieuwste uitvoering opgenomen en nodigen jonge kijkers (vanaf 7 jaar) uit tot een eigenaardig laboratorium van angst en gezamenlijk onderzoek naar de essentie van angst. Het is een gekke reis naar de diepten van het menselijk hoofd, bizarre dromen, goede nachtverhalen en cartoons, gerealiseerd door een collage van fantasieën en theatrale experimenten. In de loop van podiumimprovisaties, gebaseerd op wetenschappelijke teksten, dramatische of authentieke kinderverhalen, recreëren kunstenaars de angstmechanismen door te spelen met conventies en vorm.
    • Website

      www.grupacoincidentia.pl

    • Credits
      Concept, regie: Paweł Chomczyk, Dagmara Sowa
      Muziek: Jerzy Bielski
      Scenografie: Małgorzata Tarasewicz-Wosik
      Dramaturgie samenwerking: Anna Andraka
      Uitvoerders: Paweł Chomczyk, Dagmara Sowa, Robert Jurčo, Bogusław Kasperuk
    • Uitgevoerd
      Solniki 44, Białostocki Teatr Lalek
    • Gesteund door
      Grupa Coincidentia
    • Lees meer
    • Titel
      The Improvised History of the World   [2014]
    • Voor
      stem, piano, gitaar, altsax, bas, drums, percussie
    • Tijdsduur
      70'

    The Improvised History of the World from Tête à Tête #2 on Vimeo.

    • Beschrijving
      De show bestaat uit 14 nummers - verbonden door de beslissing van het publiekslid. De keuzes hadden een impact op het verhaal dat verteld werd - met meer dan 30 beschikbare scenario's verbonden door muzikale improvisatie. De muziek voor de uitvoering is ontwikkeld tijdens een reeks internationale workshops in Amsterdam, Kopenhagen, Stockholm en Madrid in januari en februari 2014.
    • Credits
      Muziek: Jerzy Bielski, Gunnar Karel Masson, Antoni Mairata March
      Gemaakt door: Paweł Klica en Jazz Flaherty
    • Uitgevoerd
      Tête à Tête Opera Festival (Londen, Engeland)
    • Gesteund door
      Royal London School of Speech and Drama
    • Lees meer
    • Titel
      Mother   [2009]
    • Voor
      gemengd ensemble
    • Tijdsduur
      50'

    • Beschrijving
      Toneelstuk van S.I. Witkiewicz
    • Credits
      Tekst: S. I. Witkiewicz
      Regie: Agata Szymańska
      Muziek: Jerzy Bielski (opnemen door: Sz. Fortuna, M. Ellis, J. Burr, S. Ersen, J. Bielski)
    • Uitgevoerd
      Camden People’s Theatre (Londen, Engeland)
    • Lees meer
    • Titel
      Shield   [2010]
    • Voor
      vaste media (soundtrack van een film)
    • Tijdsduur
      60'

    • Beschrijving
      Documentaire over een niet-gerealiseerd plan voor het opzetten van een antiraketschild door de VS in Polen in de late jaren 2000.
    • Credits
      Concept & film maken: Michał Barylski
      Muziek: Jerzy Bielski
    • Uitgevoerd
      getoond op CNN
    • Lees meer