• + - / , 1 = _ ; X %
    • Het succes van de voorstelling ligt niet alleen in het feit dat er met bescheiden middelen (stoelen, tafels, papier en een enkele beamer) overtuigend een heel universum wordt opgeroepen waarin de toeschouwers niet anders dan in mee kunnen gaan. Het succes ligt evenzeer in de tot detail uitgewerkte choreografie waarmee de makers in de vergader-arena verbeten, bijna agressief, de sfeer naar hun hand zetten. 
      – Theaterkrant **** (Nederland, Pieter Rings, september, 2016)

      Dit is een voorstelling die je niet zomaar vergeet. (...) De manier waarop Bielski en Abouav theater maken is allesbehalve traditioneel.
      – Het Parool  (Amsterdam, Camila Bennink, september, 2016)

      De echte impact van + _ /, = _ X% door componist Jerzy Bielski, met de uitzinnige kritiek op de irrationele chaos van financiële markten, komt door de inzet van een systematische choreografie. Daarom zijn we verheugd om te melden dat het project zal worden voortgezet en dat u het binnenkort weer kunt bezoeken.
      – Ballroom Revue de Dance (Parijs, Marie Juliette Verga, december, 2015)

    • Circuit
    • Een gewaagd, ingenieus, minutieus georkestreerd album dat put uit bijna elk beschikbaar muziekgenre. De 'Codes' van Circuit is een prestatie waarin muzikale grootheden en oprechte artistieke integriteit in elk nummer wordt besproken. Net als een roman van James Joyce staat het album boordevol tekens en symbolen.
      – MondoTunes (VS, Sean McCauley, november 2012)

      Een van de belangrijkste troeven van de band is de frontman Jerzy Bielski (...) Circuit's muziek is een lappendeken van alle mogelijke stijlen, een mix van muziek en performance die geluid en stilte, beelden, samples en gemompel combineert. Het is een deconstructionistische benadering van muziek; de band misleidt zijn publiek met plotselinge veranderingen in ritme, stijl en instrumentatie.
      – Port Kultury (Gdańsk, Katarzyna Gajewska, 26 october, 2012)

      Lied 'Thank you from the mountain’ blaast je simpelweg omver.
      – Cooltura (Londen, Piotr Dobroniak, 19 june, 2011)

      Het concert was uitstekend. Het getuigt van het feit dat jongeren, onbewust, geluiden en harmonieën maken die het bevattingsvermogen te boven gaan van degenen die gewoon voor hun tv zitten.
      – SPATiF (Sopot, Arkadiusz Hronowski, 25 october 2012)

      Jerzy schrijft ook muziek voor theater en treedt op in verschillende muziekprojecten die zijn onuitputtelijke artistieke bronnen en zijn verlangen naar creativiteit bewijzen. (...) Met wiskundige precisie heeft hij aantekeningen gemaakt, teksten opgepoetst en de beste muzikanten verzameld om zijn ambitieuze project [Circuit] te voltooien.
      – Kobieta w UK (Londen, Małgorzata Przymierska, 3 maart 2010)

      De band is niet te vergelijken met iets anders, hoewel sommigen de groep vergelijken met die van Frank Zappa, Pink Floyd, Loose Tubes of de klassieke componist Gyorgy Ligeti - er zijn momenten waarop deze brede invloeden duidelijk zijn, maar vast staat dat de stijl van Circuit eclectisch is en alleen kan worden beschreven als een mix van vele stijlen met de nadruk op rock en met een experimentele benadering van vorm, waarbij strakke ritmes en snelle tempo's contrasteren met vrije onwereldse solo's.

      [Circuit] is veel meer dan negen instrumenten op één podium. Het is een echt raadsel voor een muziekliefhebber en kan op geen enkele manier worden getypeerd of vervelen.
      – Goniec Polski (The Polish Times, Londen, nummer 372, 22 april 2011)
    • not only FUTURISTS
    • Dit uitzonderlijke concert, bedacht door Jerzy Bielski, combineert een (non) muziek- en theaterperformance met een uur durende (kunst) geschiedenisles vol humor (...) [Futuristen is] een groep onbevreesde denkers die onze gemeenschappelijke waanzin blootleggen, onze bereidheid om hals over kop de strijd in te gaan zonder op de uitkomst te letten. (...)

      Ze zijn niet schattig, ze proberen niet eens aardig te zijn. Ze zijn luid, ze zijn onbezonnen, ze geven geen kwartier. Ze hebben een goudvis meegenomen en ze zijn op een missie om ons te laten zien dat we een probleem hebben en dat het alleen maar erger zal worden.
      – The Critter (Zuid-Afrika, Steve Kretzmann, 13 september, 2015)

    • Down/Up
    • (…) sterk was het tweeluik “Up” en “Down” van Jerzy Bielski: een dramatisch oratoriumpje losgesneden van taal en betekenis. De stukken bevatten slimme spiegeleffecten, maar vervoering kwam vooral door de spannende wisselwerking tussen sopraan en instrumentalisten.
      – NRC (Joep Stapel, September 12, 2016)

      Een mooi contrast (...) vormen de doldwaze, energieke stukken “Up” en “Down” van de Poolse componist Jerzy Bielski (1984). Zijn aanpak is uitgesproken theatraal.
      – Culuurpers (Utrecht, Thea Derks, September 10, 2016)

      (...) Zo zoekt Bielski naar een andere taal in zang.
      – Jan Nieuwenhuis (Gaudeamus Muziekweek, Sep 9, 2016)

    • MORE (White-Red-Black)
    • Muzikaal ijzersterk (...)
      – Het Parool  (Amsterdam, Sander Janssens, July 4, 2016)

      Jerzy Bielski laat enkele musici, drie spelers en een technicus/inspeciënt bezit nemen (dit is zeer letterlijk te nemen) van deze enorme ruimte, van dit sciencefictionkerkhof. Zij vertellen met hun voorstelling (More – White/Red/Black) een verhaal-dat-geen-verhaal-is, over zelfvoldane ego’s die zich net iets te comfortabel wanen en mede daarom worden overrompeld door een stroboscopisch uitgelichte war on terror. Als de drie spelers volledig voor halfdood in de touwen hangen en door de inspeciënt pre-mortaal onder de aarde worden gewerkt, vertellen de zoeklichten hoog boven ons dat wij nu aan de beurt zijn, wij kijkers op de tribune. Wat er daarna gebeurt verklappen we hier niet.
      – De Groene Amsterdammer  (Amsterdam, Loek Zonneveld, July 7, 2016)

    • The Monstrum Band
    • (...) And what music that is! Wildly played on everything, which could be brought to a theatre (...). The effect is great – this anarchist cacophony not only can be listened to but one indeed wants to do it. This, considering the set of bizarre contraptions, really sounds good.
      – Gazeta Wyborcza (Monika Żmijewska, November 27, 2016)